تمرینات مختلف در رده های سنی مدارس فوتبال ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : حمید

دوره دوم آمادگی : 1 ـ مرحله 10 سال ـ 2 ـ مرحله 11 سال

پس از گذراندن دو سال اول مدرسه ، بازیكنان آماده هستند تا پیشرفت چشمگیری در فراگیری برنامه های آموزش از خود نشان دهند. مربی در این مرحله به الگو و سرمشق كودكان تبدیل می شود.مربی و والدین كودك باید به این نقش بسیار مهم استاد توجه داشته باشندو از آن به عنوان وسیله هدایت بازیكنان در جهت مثبت استفاده كنند.

مرحله اول (10سال )

مهارتهای فردی : تمرینها بر اساس مهارتهای فردی و بازیهای متنوع برنامه ریزی می شود. اموزش مهارتهای بازی جمعی را می توان آغاز كرد. بسیار مهم است كه كودك در این سن مهارتهای فردی را بدون نقص فرا گیرد ، چرا كه پس از آن اصلاح اشتباه دشوار می شود.اصول پایه ای در ضربه زدن به توپ ، حركت پا به توپ ، ضربه به سوی دروازه ، بازی با سر ، تسلط بر پاس دادن و ورود به بازی حریف از جمله مهارتهای فردی پیش بینی شده در برنامه این مرحله است.

مهارتهای بازی جمعی : روشی انتخاب شود كه در آن بازیكنان بتوانند توانییهای خود را بكار گیرند. البته هدف هرگونه روشی باید تهاجم باشد و در این مرحله یارگیری ممنوع است.

آمادگی جسمانی : هدف حركات پیشرفت در هماهنگی اعضا و تعادل بدن است. باید توجه داشت كه بدن كودكان هنوز آماده بسیاری از حركات جسمانی نیست و ضروریست تمرینها مناسب سن انان برنامه ریزی شود.

                                              Ir Upload

مرحله دوم (11سال)

مهارتهای فردی : در سه ماه اول این مرحله آموخته های مرحله قبل مرورمی شود. پس از آن پیشرفت مهارتهای فردی دنبال می شود و همچنین بازیكن چگونگی استفاده از پایی را كه كمتر بكار می گیرد آغاز می كند. علاوه بر ادامه برنامه های مرحله قبل آموزش دریبلزدن و حركتهای فریبنده بدنی آغاز می شود.

مهارتهای بازی گروهی : وظایف پستی كه به هریك از بازیكنان واگذار می شودبرای آنها عملا نشان داده و ازآنها خواسته می شودتا ماموریت تخصصی را انجام دهند. در تمام این اموزشها تحریك خلاقیت و قدرت تصور بازیكنان را نباید فراموش كرد.

آمادگی جسمانی : برگزاری مسابقه های دو در مسیرهای هموار و بدون مانع آغاز می شود. اساس تمرینهای آمادگی جسمانی حركات پایه های برای دستیابی به قلبی بزرگ و مقاوم است.

در این مرحله مهارتها ، بازی گروهی و امادگی جسمانی هیچكدام نقش بنیادین ندارند.

ادامه دارد.......................





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: